WooCommerce, czyli porządna alternatywa dla Presty
PrestaShop to oprogramowanie e-commerce, które imituje pracę platform CMS (wiele osób przypisuje ten skrypt to grupy CMS’ów). Jednak Presta nie jest dla blogerów, to rozbudowany skrypt do zarządzania sklepem online. Rozbudowany i zasobożerny – bez dobrego serwera Presta nie zadziała zbyt dobrze.
Wyobraźmy sobie sytuację blogera, który pracuje na platformie WordPress. Zbudowanie sklepu na Preście wydaje się dla takiej osoby bardzo trudne. Tak jest – inna platforma, inne zasady, inny panel. To wszystko sprawia, że zwolennicy WordPress’a szukają rozwiązań z zakresu e-commerce w obrębie platformy CMS. Jest takie rozwiązanie – to wtyczka WooCommerce. Rozbudowana, współgrająca z wieloma motywami WordPress, zapewniająca panel do zarządzania produktami, zamówieniami oraz koszykiem. Zapewnia blogerom to, co posiada Presta.
Skoro to WordPress, konfiguracja jak i budowa samego sklepu to istna sielanka. Zwłaszcza dla ludzi, którzy z CMS’em mieli już do czynienia. Dużym plusem jest możliwość połączenia WooCommerce, czyli sklepu online z własnym blogiem. Nie zapominajmy także o walorach SEO – WordPress to wiele wtyczek, które optymalizują blog, a po włączeniu wtyczki WooCommerce także sklep. Kolejnym plusem przemawiającym za Woo jest ilość darmowych wtyczek. W przypadku Presty niemalże za każdy dodatkowy moduł musimy płacić (ceny niekiedy sięgają 150 USD za wtyczkę).
Jedynym minusem Woo jest konieczność zapewnienia dostatnich zasobów serwera dla całej strony. Zwłaszcza, gdy planujemy na Woo dodać więcej, niż tysiąc produktów. Wtedy bez serwera VPS strona może nie działać płynnie.
Dodaj komentarz