Proces tworzenia stron dawniej opierał się wyłącznie na projektowaniu layout’u i zakodowaniu grafiki oraz treści. Dziś procedura tworzenia stron, blogów czy wielkich portali wygląda nieco inaczej. Owszem, nadal ważne są względy graficzne, dobór kolorystyki czy inne elementy związane z funkcjonalnością strony. Jednak już podczas tworzenia webmasterzy biorą pod uwagę aspekty SEO, czyli kwestie optymalizacji kodu i witryny pod kątem pozycjonowania.
Nie da się ukryć, że strony tworzone są dla użytkowników. Aby jednak internauci trafili na daną stronę, trzeba rozpocząć proces promocji witryny w Google, czyli proces rzeczonego pozycjonowania. Każdy pozycjoner potwierdzi, że bez optymalizacji strony i współpracy z webmasterem, trudno jest uzyskać oczekiwane rezultaty.
Na co należy zwrócić uwagę podczas tworzenia stron, aby portal od samego początku był przyjazny pod względem SEO? Oto kilka czynników:
- Szybkość strony – po zakończeniu prac należy sprawdzić, czy strona ładuje się wystarczająco szybko (wersja RWD i zwykła). Jeżeli nie, należy zoptymalizować kod i zmniejszyć rozdzielczość grafiki.
- Rozmieszczenie treści – w SEO treść jest bardzo ważna. Teksty powinny być wyeksponowane jako najważniejsze struktury strony. Nie powinny pojawiać się w technologii flash, gdyż tej Google już nie wspiera.
- SEO Meta – każda strona i podstrona powinna posiadać moduł pozwalający na przypisywanie unikalnych tytułów i opisów meta. Niedopuszczalne jest kopiowanie meta w obrębie całej domeny.
- Przejrzystość kodu i waga strony – czym szybsza strona z poziomu kodu, tym lepiej. Roboty wyszukiwarek dzięki takiej optymalizacji bez problemu zaindeksują wszystkie treści.
Wyżej wymienione czynności może przeprowadzić webmaster podczas procesu tworzenia strony. Dzięki temu, pozycjoner rozpoczynający kampanię będzie miał znacznie mniej do wdrożenia, co zaoszczędzi czas i niekiedy także pieniądze Klientów, którzy zlecają stworzenie portalu.
Dodaj komentarz