Konwersja sprzedaży to współczynnik liczony na podstawie liczby wejść na stronę i liczby dokonanych transakcji. Jest to wartość procentowa, która mówi nam, jaki procent ogółu odwiedzających stronę wykonał czynność, którą zaplanował twórca portalu. Zwykle chodzi o zakup i przejście do strony płatności. Jednak nie zawsze, czasami współczynnik konwersji mierzony jest na przykład przy ilości zapisywanych maili do newslettera lub wypełnianych formularzy kontaktowych. Wszystko zależy od oferty i od tego, kto tworzy stronę sprzedażową.
Przy tworzeniu takich stron należy pamiętać, aby były one przejrzyste i nieskomplikowane. W tym celu często tworzy się tak zwane landing page, czyli strony, które składają się maksymalnie z 1-2 podstron. Na takiej stronie należy zamieścić wiarygodną grafikę oraz tekst. Nie można przesadzić z ilością, gdyż klient zostanie zniechęcony. Technik sprzedaży jest wiele, dlatego należy zastosować optymalną strategię po to, aby nakłonić potencjalnego klienta do wykonania dokładnie takiej czynności, jaką zaplanowaliśmy.
Przy tworzeniu stron sprzedażowych trzeba pamiętać, aby portale były responsywne. Duża ilości odwiedzających strony korzysta z urządzeń mobilnych. Jeżeli zablokujemy technologię RWD, automatycznie stracimy na współczynniku konwersji. Kolejna uwaga to łatwy dostęp do podstron. Zastosowanie menu oraz prosty interfejs, a przy tym kilka wersji lingwistycznych. To przepis na udaną stronę sprzedażową.
Niestety trzeba także pamiętać, że nie zawsze współczynnik konwersji jest uwzględniany przez stronę. Nawet najlepiej stworzony portal nie będzie sprzedawał, gdy oferta nie będzie korzystna dla klientów. Dlatego nigdy nie mierzy się współczynnika tylko w oparciu o techniczne realizacje strony. Jedno jest pewne, tylko dobra oferta w połączeniu z dobrze zbudowaną stroną zapewni nam konwersję rzędu 2-3%. Za sukces można także uznać konwersję rzędu 1,5%. Gdy wartość spada, powinniśmy znaleźć przyczynę i szybko ją rozwiązać.
Przykład takiej strony możecie Państwo znaleźć tutaj: LANDING PAGE
Dodaj komentarz