Czy warto stworzyć stronę internetową z własnym sklepem, czy może sklep internetowy w zupełności wystarczy? To pytanie zadaje sobie wiele osób, zanim ruszy ze swoim biznesem. Warto poznać wszystkie za i przeciw jednego i drugiego rozwiązania i podjąć świadomie decyzję.
Jakie są plusy posiadania strony internetowej z mini sklepem?
Uproszczony proces sprzedaży
Strona internetowa z mini sklepem ma możliwość wykorzystania Shopify, czyli popularnej platformy ecommerce w celu uproszczenia procesu sprzedaży, co może w dużym stopniu ułatwić działanie. Shopify pomaga w zarządzaniu produktami, płatnościami, wysyłką i innymi aspektami związanymi z działaniem sklepu internetowego.
Możliwość personalizacji
Daje też możliwość personalizacji i dostosowania strony internetowej do potrzeb konkretnego biznesu.
Możliwość prowadzenia kampanii reklamowej za pomocą narzędzie Google Ads.
Możliwość integracji z narzędziami marketingowymi
Oprócz tego może być zintegrowana z innymi narzędziami marketingowymi takimi jak np. newsletter, blog czy social media.
Koszty
Koszt wdrożenia i utrzymania strony internetowej z jej sklepem jest zazwyczaj niższy niż koszt osobnego sklepu internetowego. Ponadto strona internetowa z mini sklepem jest zdecydowanie prostsza w zarządzaniu i łatwiejsza w utrzymaniu niż sklepy internetowe. Daje to możliwość udostępnienia dodatkowych informacji o produkcie takich jak na przykład opisy, zdjęcia, opinie klientów, co też przyczynia się do budowania zaufania wśród potencjalnych klientów, co z kolei może przełożyć się na wzrost sprzedaży.
Mini sklep daje też możliwość dodawania produktów bezpośrednio na stronie bez potrzeby przekierowywania użytkowników na zupełnie inny serwis. To też łatwiejsza i szybsza droga w porównaniu z pełnym sklepem internetowym
Jakie są minusy posiadania strony internetowej z mini sklepem?
Ograniczona funkcjonalność
Taka strona internetowa z mini sklepem w istotny sposób ogranicza funkcjonalność w porównaniu do pełnego sklepu internetowego. To też w jakimś stopniu może wpłynąć negatywnie na doświadczenia użytkowników i przyczynić się do niższej konwersji.
Jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania, może to być nieco trudniejsze, by osiągnąć wysoką pozycję z uwagi na to, że w przeciwieństwie do pełnego sklepu internetowego, strona nie posiada osobnej strony do każdego produktu.
Niespełnienie wymagań dotyczących sprzedaży
Mini sklep może, ale nie musi w pewnym stopniu, nie spełniać wymagań dotyczących sprzedaży online np. może nie przechowywać w odpowiedni sposób dane klientów czy nie posiadać różnych metod płatności. Może też nie posiadać narzędzi do zarządzania magazynem, co utrudnia kontrolę nad stanem zapasów i obsługą zamówień. Może też być trudniejszy w funkcjonalności sam koszyk zakupowy, naliczanie rabatów itd. Może takich rzeczy nawet nie oferować, a to też wpływa negatywnie na doświadczenia klientów.
Podsumujmy!
Wybór między stroną internetową z mini sklepem, a osobną stroną internetową zależy od wielu czynników. Jest to między innymi rodzaj i wielkość działalności, budżet i oczekiwania klientów.
Mniejszy sklep to prostsze wdrożenie. Może on być łatwiejszy i szybszy do zastosowania, ponieważ wymaga mniej funkcjonalności i mniej pracy programistycznej. Wiąże się też z mniejszymi kosztami niż osobna strona internetowa.
Jeśli firma sprzedaje mało produktów lub usług, to mini sklep ze stroną internetową może okazać się wystarczającym rozwiązaniem.
Jak powinna wyglądać dobrze wykonana strona internetowa i sklep internetowy? Zobacz tutaj: https://7sd.pl/portfolio/