Social media to istotny szczebel promocji internetowej. Z portali Facebook, Twitter lub profili Google+ korzystają nie tylko największe marki, ale także lokalni przedsiębiorcy i osoby prywatne, które promują swoje usługi. Pojawia się na horyzoncie pewnego rodzaju potencjał, który każdy chce wykorzystać.
Dlaczego social media stały się tak popularne? Wszystko za sprawą dostępności sieci i możliwości, jakie oferują portale społecznościowe. Idźmy śladem portalu Facebook, który bez kozery może zostać nazwany największym, najbardziej wpływowym i kreującym trendy serwisem społecznościowym na świecie. Dziś rezygnujemy z życia społecznego na rzecz wersji online, na rzecz lajków, udostępnień i wirtualnej rzeczywistości. To właśnie wykorzystują przedsiębiorcy, którzy wykupują sponsorowane miejsca reklamowe na tych stronach.
Reklama w social media
Clou tkwi w prostocie. Portale społecznościowe zbierają informacje o swoich użytkownikach. Niewinne wypełnianie rubryki z ulubionymi filmami lub zainteresowaniami to prawdziwa uczta dla algorytmu, którzy tworzy grupy odbiorców. Podajmy przykład – reklamodawca, który sprzedaje bieliznę damską chce trafić przede wszystkim do kobiet, które będą zainteresowane tego rodzaju produktem. Nic prostszego – definiowanie kampanii zaczyna się od określenia płci, przedziału wiekowego i zainteresowań. Takim oto prostym sposobem trafiamy na strony profilowe targetu, który faktycznie może zainteresować się oferowanym produktem.
Specjaliści potwierdzają – social media już niedługo zawładną internetową reklamą. Już widać duży wpływ na sfery SEO, a to dopiero początek.
Dodaj komentarz