Obecnie sygnały Social Media są bardzo ważnym elementem każdej kampanii marketingowej. Dotyczy to nie tylko produktów czy usług, ale także stron internetowych, dla których zakładane są strony fanowskie (tak zwane fanpage) czy profile. Dzięki mediom społecznościowym, twórcy stron mogą w szybki sposób komunikować się z użytkownikami, zdobywać potencjalnych klientów/czytelników, prowadzić rozbudowane kampanie marketingowe lub po prostu dzielić się nowymi wiadomościami.
Portali społecznościowych jest wiele, jednak my postaramy się wyróżnić trzy najważniejsze. Facebook, Google+ i Twitter – to święta trójca każdej kampanii bazującej na mediach społecznościowych. Aby jednak profile przyciągały uwagę, należy powiązać je ze stroną. Jak to zrobić? Poniżej kilka porad.
- Instalacja pluginów/wtyczek – jeżeli posiadamy stronę opartą na CMS, łatwo znajdziemy plugin, który pozwoli powiązać stronę z założonymi kontami na portalach społecznościowych.
- Użycie widgetów – w przypadku CMSów poleca się także używanie widgetów i umieszczanie ich w sidebar’ach strony. Takie widgety pozwalają z poziomu strony polubić dany fanpage.
- Umieszczenie linków prowadzących do profilu na stronie – w przypadku strona zbudowanych w oparciu o zwykły HTML, najłatwiejszym sposobem jest dodanie linków kierujących do profilu w stopce lub menu strony. Mogą to być ikony portali społecznościowych.
Czy warto połączyć stronę z prowadzonymi profilami społecznościowymi? Oczywiście, że tak. Prócz ogromnego potencjału marketingowego, Google zaczęło sprawdzać, czy strony mają sygnały w social media, odpowiednio nagradzając wyższymi pozycjami w wyszukiwarce te portale, które angażują się społecznie.
Dodaj komentarz