Jaki wybrać CMS dla sklepu? Presta czy coś innego?
System zarządzania treścią na blogach lub stronach firmowych znacząco różni się od skryptów, które nadzorują pracę sklepów online. Nie wystarczy tu zwykły moduł do publikowania nowych postów, zarządzania archiwum lub administrowania komentarzy. Sklep online to moduły koszyka, produktów, statystyki zamówień, panel klienta i płatności – cały szereg dodatków, z którymi nie każdy CMS sobie poradzi. Z gąszczu skryptów w stronę klienta wychylają się tylko nieliczne, oferując kompleksowe moduły sklepowe.
Mówi się, że budując sklep online powinniśmy zdecydować się tylko na oprogramowanie PrestaShop. To kompleksowy CMS, który nie dość, że działa bardzo szybko, jest również łatwy w obsłudze, w pełnej polskiej wersji i z kompleksowym supportem. Ilość pluginów i specjalistów, którzy tworzą sklepy na tym systemie jest zatrważająca. Presta jest również podatna na optymalizację SEO, co obecnie przy sklepach online powinno odgrywać kluczową rolę. Sam system jest darmowy, aczkolwiek niektóre pluginy są płatne (chociażby do dodatkowych kanałów płatności).
Czy warto skupiać uwagę na innych systemach, często płatnych i mniej seo-friendly? To zależy od tego, jak wielki budujemy sklep. Presta doskonale sprawdzi się na serwerze, na którym ma działać sklep z kilkoma tysiącami produktów. Alternatywą może być Shoper lub WordPress z wtyczką WooCommerce. Jednak uwaga – Shoper wymaga znacznie większych nakładów pracy (i zasobów serwera), a WooCommerce nie poradzi sobie ze sklepami, na których ma być kilka tysięcy produktów. Potwierdziliśmy to, testując różne oprogramowania sklepowe.
Dodaj komentarz