Strony RWD, czyli w technologii responsywnej to obecnie prawdziwy standard. RWD to nic innego, jak możliwość poprawnego wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych, czyli komórkach, tabletach i innych sprzętach z dostępem do Internetu. Technologia RWD jest ważna, nie tylko dla sklepów lub stron firmowych, ale także dla blogów oraz innych portali. Badania pokazują, że co trzeci użytkownik Internetu surfuje po ogólnoświatowej sieci właśnie przy pomocy urządzenia mobilnego. Wszechobecne Wi-Fi, nowe możliwości telefonów komórkowych, niższe ceny urządzeń mobilnych – to wszystko sprawia, że ludzie chcą być online także poza domem.
Dlatego przedsiębiorcy i administratorzy stron nie mogą zamykać się na internautów mobilnych. Zamykają się, gdy ich strona nie wyświetla się poprawnie na telefonie. Owszem, każdy portal można otworzyć mobilnie, problem polega na tym, że strona bez technologii RWD otwiera się w standardowej rozdzielczości, czyli na pełnym ekranie. Jest nieczytelna, nie działa płynnie i zniechęca do dalszego eksplorowania portalu już po kilku sekundach. Efekt? Całkowity brak ruchu internautów z urządzeń mobilnych.
Jak stworzyć stronę RWD?
Najprostsze rozwiązanie to budowa strony od podstaw, pamiętając o technologii RWD. Jeżeli tworzymy portal na skrypcieCMS, warto wybierać skórki i motywy, które są już przystosowane do zmiany rozdzielczości w zależności od uruchamianego urządzenia. Takie strony mają specjalnie zaprojektowany plik style, w technologii CSS, w którym nie ma sztywno wpisanych wartości pikseli, a procenty. Dzięki temu strona sama dopasuje się do mobilnego urządzenia.
Nawet stronę HTML możemy przystosować do technologii RWD. Najprościej jednak zainstalować plugin, który sam zmieni portal w mobilną wersję. Zarówno Joomla, jak i WordPress posiadają wtyczki, które zmieniają starsze szablony w responsywne skórki. Trend jest jednak inny – twórcy motywów od początku do końca starają się, aby skórka była w technologii RWD. Niekiedy lepszym rozwiązaniem jest wymiana layout’u.
Dodaj komentarz