Duplicate Content to w wolnym tłumaczeniu duplikacja treści. Dlaczego o niej piszemy? Ponieważ w dobie algorytmuPanda, posiadanie unikalnej treści na każdej stronie i podstronie serwisu to konieczność. Jeżeli sami kopiujemy teksty z innych źródeł – bardzo szybko poniesiemy za to karę. Nie tylko prawną (wszak to kradzież treści), ale także karę od algorytmu Google, który szybko wychwyci zduplikowaną treść i nagrodzi stronę filtrem i karą.
Co, jeżeli piszemy treści unikalne, a ktoś inny ordynarnie nam je podkrada i publikuje na swojej stronie jako własne? Co, jeżeli opisujemy produkty w naszym sklepie, a konkurencja podbiera je, nie zmieniając ani słowa? Wtedy należy podjąć stosowne kroki, aby duplikację usunąć.
Pierwsze, co musimy zrobić to sprawdzić, czy nasz serwis ma zduplikowaną treść. Można to zrobić na dwa sposoby:
1. Kopiując teksty i wklejając je w wyszukiwarkę, po czym analizując wyniki.
2. Korzystając z serwisu http://www.copyscape.com/
Polecamy skorzystanie z drugiego sposobu. Serwis Copyscape jest płatny, ale pozwala na kilkukrotne sprawdzenie witryny pod kątem duplikacji za darmo. Zaletą jest fakt, iż serwis sprawdza treść w obrębie całej witryny, nie tylko w obrębie jednego linka. Ręczne sprawdzanie treści przy dużych portalach jest pracochłonne i nieefektywne.
Gdy już wykryjemy treść, należy skontaktować się z właścicielem witryny, który przywłaszczył teksty. Wystarczy zwykła prośba. Jeżeli natomiast otrzymujemy odpowiedź negatywną lub wcale jej nie otrzymujemy – należy podjąć kroki prawne. Prawnicy chętnie zajmą się sprawą łamania praw autorskich (jeżeli teksty pojawiły się na stronie sklepu lub firmy, namierzenie podmiotu kopiującego treść nie stanowi żadnego problemu). Co do kar – w zależności od ilości skopiowanych tekstów, kary mogą sięgać nawet kilku tysięcy złotych.
Warto podczas całego rozgardiaszu ustawodawczego zgłosić sprawę co Google. Przygotowano w tym celu specjalny formularz, który możemy znaleźć pod tym adresem: https://support.google.com/legal/answer/3110420?rd=2
Zgłaszamy wówczas stronę do Google DMCA. Jeżeli duplikacja zostanie potwierdzona, serwis ze skopiowaną treścią zniknie z indeksu wyszukiwania.
Dodaj komentarz